Egypten - Sharm el sheikh

På lördag åker jag och min kärlek till egypten. Kommer bli grymt. Ska bli skönt att få ensamtid med han för de känns som de var år och dar sen vi gjorde något ihop förutom att sova. Har planerat resan redan, eftersom vi blir borta i 2 veckor så måste vi ju göra lite saker också istället för att bara lata oss vid poolen/havet

* Vi ska bo i en hydda en natt, 2 meter från stranden. Spännande tycker jag och framför allt mysigt. Tänk att vakna upp och dö av värmeslag och springa ner till havet och bada!

* Åka seascope, vilket är en båt som du ser under vatten, om jag inte minns fel så har den glasgolv. Mys!

* Snorkla i Ras Mohammed, de är en nationalpark med dom största korallreven!

* Åka Go-cart. Dom har en bana som f1 förare brukar besöka=) (KANSKE)

* Hyra trampbåt

* Bowla

* Bestiga Sinaiberget, ifall de inte är för långt dit. Man går stigen moses gick sen får man se soluppgången från toppen

Andra saker är att äta på Sinai Star Seafood där man äter dagens fångst, såsom jätte räkor bläckfisk osv, besöka stranden Terracina (hippiestrand) ungdommarna hänger här och de spelas musik och är beachparty på kvällarna, Äta på El fanar som ligger vid fyren, mysigaste resturangen där de serveras italiensk mat, äta på China-Thai-Sushi-India House som serverar de namnet innehåller;P , besöka hard rock café, Gå på camel bar, Pirates bar ska vi också besöka som är format och inrett som ett piratskepp, Gå på Mojo's och La dolche vita.

Blir nog underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0