Dag 3 - Mina föräldrar

Mina föräldrar är från Finland. Pappa heter Paavo och han flyttade till Sverige när han var 6 år. Han är vänsterhänt och har mustage. Han är utbildad mekaniker men jobbar på en verkstad som arbetsledare. Innan pappa hittade mamma så hade han en annan. Dom hade två barn ihop. en dotter och en son. Jag har alltså en halv syster och en halv bror. Men som jag förstod så funkade de inte mellan pappa och henne så han hittade mamma ist. Pappa har också världens sämsta humör. Känner man han inte så blir man nog rädd då han kan börja skrika på en sedan asgarva för han bara skämtade.

Mamma heter Vuokko och flyttade till Sverige när hon var 20, därför tycker folk att hon bryter lite på Svenska. Hon är världens bästa mamma, en sån jag kan prata med oavsett vad. Jag minns alla gpnger hon tröstat mig när jag var liten och magen var kass. Men hon har också tröstat mig under äldre dagar med. När jag skulle göra koloskopi och fick ta nå tabletter, spydde i duschen och hon kom hit direkt och tog hand om mig. Hon ställer alltid upp. Och de är hon som får mig att orka allt.

Vad jag vet är att båda gillar att dansa. Dom brukar åka på sånt där dom får dansa till dansband, antar att de är deras grej. Dom träffades under en sån tillställning också. Sen när dom skulle hem så sa han att han hade en volvo, så hon gick till en "ny" fin men han hade ju en senapsgul amazon haha.

De är nog därför han inte gillar att jag vill ha alla gamla bilar, för han är trött på att laga dom. 

Men där var en berättelse om mina föräldrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0