Dag 26 – Mina rädslor

Det jag är mest rädd för är att få ont i magen på något olämpligt ställe, när man sitter på ett flyg, eller är i en affär eller hemma hos någon man inte känner så bra. Den rädslan får jag handskas med varenda dag och det är väldigt jobbigt. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.

Förutom de är jag rädd för att få ett täcke över mig eller fastna i en hiss(speciellt orolig för magen då) jag har väl en väldigt konstig klaustrofobi.

Jag är rädd för spindlar och ORMAR, jag skulle dö om en orm kom slingrande på mig. Sen är jag också rädd för hajar och andra läskiga fiskar som bits.

Jag är rädd för att vara ensam. När de är mörkt. Jag kan inte duscha när jag är hemma själv och om jag måste de så kollar jag under badkaret osv innan jag låser dörren, sen tar de oftast en tid innan jag vågar komma ut. Jag är också rädd att samara ska komma upp ut avloppet i badkaret.

Jag vågar heller inte kolla så länge i speglar när jag är själv då jag är rädd för att se någonting som inte finns när jag kollar bak.

Också rädd för att förlora dom jag älskar vilket gör att jag anstränger mig varje dag för att få ha kvar dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0