IBS (Colon Irritable~Irriterad tjocktarm)

Jag har IBS vilket är att ha en irriterad tjocktarm. Jag har haft de så länge jag kan minnas, minns kramper som jag fick när jag var 4-5 år och de är nog de starkaste minne jag har sen jag var liten, så ska de väl inte vara? Men sak samma. Vi var hos doktorn men proverna visa inget fel. I sjuan gick jag senare dit och kom hem med diagnosen laktosintolerant. Vi började då med laktosfritt och jag mådde delvis bättre. Men när jag började ettan fick jag nog! Jag kunde inte åka med vännerna till västerås och shoppa jag var låst, hemma. Så efter 1 års av undersökningar så som blodprov och gastroskopi och koloskopi så fick jag tillslut diagnosen IBS, och jag trodde jag skulle få medicin men nej dom sa bara: lär dig leva med det. Det var nog värsta dagen i mitt liv någonsin!

Men efter besök hos doktorer och värdelösa dietister så tog jag tag i de själv. Magen går somsagt i perioder men jag har hittat ett kosttillskott av fiber som heter sunwic. Det hjälper mig varje dag, de stabiliserar magen. Men jag måste ju också tänka på kost och motion för att kunna klara av dagen.

Jag vet att någongång kommer de ett botemedel och då kommer jag vara den lyckligaste människan i hela världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0